Generelle vilkår
Artikel 1 – Definitioner
I disse handelsbetingelser gælder følgende definitioner:
-
Fortrydelsesret: Den periode, hvor forbrugeren kan fortryde købet.
-
Forbruger: En fysisk person, der ikke handler som led i erhverv, og som indgår en fjernsalgsaftale med virksomheden.
-
Løbende aftale: En fjernsalgsaftale om en række produkter eller ydelser over tid.
-
Erhvervsdrivende: Den fysiske eller juridiske person, der udbyder produkter eller ydelser på afstand til forbrugere.
-
Fjernsalgsaftale: En aftale indgået mellem erhvervsdrivende og forbruger via fjernkommunikation.
-
Afkølingsperiode: Den periode, hvor forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten.
-
CESOP: Det Centrale Elektroniske System for Betalingsoplysninger, indført af EU til overvågning af betalingstjenesteudbydere.
Artikel 2 – Anvendelse
Disse handelsbetingelser gælder for alle tilbud fra virksomheden og for alle indgåede fjernsalgsaftaler. Betingelserne stilles til rådighed elektronisk inden aftalens indgåelse.
Artikel 3– Tilbuddet
Alle tilbud er uforpligtende, og virksomheden forbeholder sig retten til ændringer.
Tilbuddet angiver klart de samlede omkostninger inkl. fragt, told og eventuelle gebyrer.
Artikel 4 – Aftalen
En aftale er indgået, når forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder betingelserne. Virksomheden bekræfter straks pr. e-mail.
Artikel 5 – Fortrydelsesret
Forbrugeren har ret til at fortryde aftalen inden 14 dage efter modtagelse af varen uden begrundelse.
Returneringsomkostninger bæres af forbrugeren.
Artikel 6 – Omkostninger ved fortrydelse
Virksomheden tilbagebetaler inden 14 dage efter modtagelse af returnerede varer i original stand.
Artikel 7 – Told, importafgifter og momspligt
8.1 Alle varer sendes på betingelsen Delivered Duty Unpaid (DDU). Kunden er selv ansvarlig for told, moms og afgifter.
8.2 Kunden bærer alle omkostninger ved toldbehandling, inspektion eller andre lokale afgifter.
8.3 Virksomheden er ikke importør af varen og hæfter ikke for forsinkelser, beslaglæggelser eller bøder.
8.4 Kunden skal selv sikre, at varen lovligt kan importeres.
8.5 Kunden friholder virksomheden for alle økonomiske krav, bøder eller afgifter fra toldmyndigheder.
8.6 Kunden opfordres til at kontakte lokale toldmyndigheder før bestilling.
Artikel 8 – CESOP-overholdelse
Fra 2024 registrerer betalingstjenesteudbydere transaktioner i CESOP. Virksomheden overholder disse regler.
Artikel 9 – Overensstemmelse og garanti
Virksomheden sikrer, at produkterne lever op til aftalen og lovkrav. Fejl skal meddeles skriftligt inden 14 dage. Varer returneres i original emballage og stand.
Artikel 10 – Levering
Levering sker inden 30 dage, medmindre andet er aftalt. Ved forsinkelser informeres forbrugeren inden 14 dage.
Ordren sendes på betingelser, hvor kunden er ansvarlig for toldbehandling.
Manglende opfyldelse af importforpligtelser giver ikke ret til annullering eller tilbagebetaling.
Artikel 11 – Reklamation
Reklamationer skal indsendes skriftligt inden 7 dage efter, at fejlen opdages. Virksomheden svarer inden 14 dage.
Artikel 12 – Tvister
Disse betingelser er underlagt dansk/nederlandsk ret (vælg ét). Tvister søges løst i mindelighed. Hvis ikke, afgøres de ved kompetent domstol.
Artikel 13 – Tilbuddet
Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette blive angivet eksplicit i tilbuddet. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter, digitalt indhold og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at gøre en korrekt vurdering af tilbuddet mulig for forbrugeren. Hvis Larsen Odense anvender billeder, er disse en tro gengivelse af de tilbudte produkter, tjenester og/eller digitalt indhold. Åbenlyse fejl eller mangler i tilbuddet er ikke bindende for Larsen Odense. Ethvert tilbud indeholder tilstrækkelig information, så det er klart for forbrugeren, hvad hans rettigheder og forpligtelser er i forbindelse med at acceptere tilbuddet.
Artikel 14 – Forpligtelser for forbrugeren i fortrydelsesperioden
I fortrydelsesperioden skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Han skal kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at bestemme produktets art, egenskaber og funktion. Udgangspunktet er, at forbrugeren kun må håndtere og inspicere produktet, som han ville have lov til i en butik. Forbrugeren er kun ansvarlig for værdiforringelse af produktet som følge af en måde at håndtere produktet, der går ud over, hvad der er tilladt i afsnit 1. Forbrugeren er ikke ansvarlig for værdiforringelse af produktet, hvis Larsen Odense ikke har givet ham alle de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten, inden aftalen blev indgået eller ved aftalens indgåelse.
Artikel 15 – Virksomhedens identitet
Firmanavn: Ecomgev
KvK 92347665
VAT NL004951637B50
Kundeservice e-mail: info@larsen-odense.dk
Artikel 16 – Udøvelse af fortrydelsesretten af forbrugeren og omkostningerne herved
Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, skal han inden fortrydelsesperioden underrette Larsen Odense ved hjælp af standardfortrydelsesformularen eller på anden utvetydig måde. Så hurtigt som muligt, men inden for 30 dage efter dagen efter den i afsnit 1 nævnte meddelelse, skal forbrugeren returnere produktet eller overdrage det til (en bemyndiget repræsentant for) Larsen Odense. Dette behøver ikke ske, hvis Larsen Odense har tilbudt at hente produktet selv. Forbrugeren har i hvert fald overholdt returneringsfristen, hvis han returnerer produktet, inden fortrydelsesperioden er udløbet. Forbrugeren returnerer produktet med alle leverede tilbehør, hvis det er rimeligt muligt, i den originale stand og emballage og i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner fra Larsen Odense. Risikoen og bevisbyrden for korrekt og rettidig udøvelse af fortrydelsesretten ligger hos forbrugeren. Forbrugeren bærer de direkte omkostninger ved returnering af produktet. Hvis Larsen Odense ikke har informeret forbrugeren om, at han skal bære disse omkostninger, eller hvis Larsen Odense angiver, at han selv bærer omkostningerne, behøver forbrugeren ikke bære omkostningerne ved returneringen. Forbrugeren bærer ingen omkostninger for den fulde eller delvise levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et materielt medium, hvis:
- han ikke udtrykkeligt har givet sit samtykke til at begynde opfyldelsen af aftalen inden udløbet af fortrydelsesperioden;
- han ikke har erkendt at miste sin fortrydelsesret ved at give sit samtykke; eller
- Larsen Odense har undladt at bekræfte denne erklæring fra forbrugeren.
Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, bliver alle supplerende aftaler automatisk ophævet.
Artikel 17 – Prisen
I den periode, der er nævnt i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, medmindre prisændringer skyldes ændringer i momsprocenterne. I modsætning til det foregående afsnit kan Larsen Odense tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, og som Larsen Odense ikke har indflydelse på, til variable priser. Denne binding til udsving og det faktum, at de eventuelt nævnte priser er retningsgivende priser, vil blive nævnt i tilbuddet. Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de skyldes lovbestemmelser eller bestemmelser. Prisforhøjelser efter 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis Larsen Odense har indgået aftalen og:
- de er resultatet af lovbestemmelser eller bestemmelser; eller
- forbrugeren har beføjelse til at opsige aftalen med virkning fra den dag, hvor prisforhøjelsen træder i kraft.